چند نکته در مورد تور ازمیر
نوشته شده توسط : آرزو آخوندزاده

بلیط هواپیما به ازمیر

ازمیر یکی از شهرهای معروف ترکیه و بعد از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ بوده که در ساحل دریای اژه واقع شده است. ازمیر شهری تجاری، صنعتی و بندری است که به عنوان پایتخت منطقه اژه معروف است. نام قدیمی ازمیر (Smyrna) بود که در آتش سوزی حاصل از جنگ استقلال ترکیه در سال 1992 ویران شد. امروزه حدود 4 میلیون نفر جمعیت، یکی از مدرن ترین شهرهای ترکیه محسوب می شود. همچنین هتل ها، مراکز خرید، رستوران ها، بازارها و مکان های دیدنی و تفریحی تورازمیر، این شهر را به یکی از شهرهای توریست پذیر ترکیه بدل ساخته است. تاریخ سکونت در شهر ازمیر به 6500 سال پیش از میلاد باز می گردد. شهر باستانی افسوس نیز در جنوب شهر واقع شده است.
تو ازمیر

پرواز به ازمیر

مسافت پروازی بین تهران و ازمیر 2167 کیلومتر است. سریع ترین زمان پرواز مستقیم از ازمیر به تهران 1 ساعت و 37 دقیقه زمان می برود. هرچند که متوسط زمان پرواز از تهران به ازمیر حدود 3 ساعت و 15 دقیقه می باشد. 5 ایرلاین پرواز مستقیم در مسیر ازمیر-تهران ارائه می دهند.

چگونه به ازمیر سفر کنیم؟

بسته به شهر مبدا، روش هایی از قبیل هواپیما، قطار و اتوبوس برای دسترسی به ازمیر وجود دارند. فرودگاه عدنان مندرس ازمیر (Adnan Menderes Airport) در فاصله 18 کیلومتری جنوب مرکز ازمیر واقع شده است. پروازهای مستقیمی از شهرهای ایران به ازمیر وجود دارند که برای شما امکان سفر مستقیم به ازمیر را فراهم می کنند. البته اگر به شهرهای آنتالیا، استانبول یا آنکارا سفر کرده باشید نیز می توایند با پروازهای داخلی به ازمیر بروید. ایستگاه های قطار (Basmane) و (Alsancak) در ازمیر وجود دارند که می توانید با استفاده از سیستم ریلی ترکیه به آن ها دست یابید. همچنین ایستگاه اتوبوس ازمیر در شش کیلومتری شمال شرق این شهر قرار دارد که می توانید از شهرهای مختلف ترکیه به ازمیر بروید.

بلیط هواپیما ازمیر

حتما برای خرید بلیط هواپیما ابتدا در اینترنت جستجو کنید، شما می توانید در سایت شهرهای مبدا و مقصد خود را انتخاب کرده، سپس تاریخ سفر را تعیین کنید و جستجو کنید. با توجه به لیست پروازهایی که برایتان نمایان می شوند بهترین بلیط پروازتان به ازمیر را انتخاب کنید و بلیط هواپیما به ازمیر را به صورت آنلاین رزرو کنید. همچنین در مسیرهایی که پروازهای متفاوتی دارند، لیست پروازها بر اساس ارزانترین نرخ به گرانترین نمایش داده می شوند. دقت داشته باشید هنگام خرید بلیط، سن نوزاد (زیر 2 سال) و سن کودکان (2 تا 12 سال) را به درستی وارد نمایید.
بلیط هواپیما ازمیر

قیمت بلیط و میزان بار قابل حمل در پرواز به ازمیر

قیمت بلیط هواپیما ازمیر به صورت آنلاین با توجه به تاریخ و ساعت به صورت لحظه ای تغییر می کند. مواردی مانند کلاس پروازی و شرکت ارائه دهنده بلیط هواپیما بر روی قیمت بلیط تاثیر می گذارند. شرایط آب و هوایی بیش از تاثیر بر قیمت بلیط هواپیما بر میزان سفرها تاثیر بگذارد. همچنین قیمت بلیط ازمیر در فصل های مختلف تغییرات زیادی دارند و در فصل های لو سیزن (فصل های کم سفر) قیمت های بسیار ارزانتری برای آن ها در نظر گرفته می شود. به طور کلی مقدار بار مجاز در هر پرواز متقاوت است. بسته به ایرلاین مسافرتی، مسیر پروازی و کلاس پروازی، این میزان بین 20 تا 50 کیلوگرم متغیر است. البته میزان بار قابل حمل بر روی بلیط شما چاپ می شود و باید آن را در نظر داشته باشید. به طور مثال پرواز اطلس گلوبال به شما اجازه حمل 30 کیلوگرم بار برای هر بلیط می دهد.

بلیط چارتر یا سیستمی؟

بلیط چارتر به بلیط های هواپیمایی گفته می شوند که توسط یک آژانس یا دفتر خدمات مسافرتی برای بازه ای زمانی اجاره شده باشد. درحالی که بلیط سیستمی به بلیط های گفته می شود که خرید آن ها از آژانس گردشگری و خرید مستقیم از هواپیمایی فرقی ندارد، زیرا قیمت آن ها بر اساس مصوب خود شرکت هوایی می باشد. به همین دلیل شما با خرید بلیط چارتری می توانید بلیطی ارزان تر تهیه کنید. البته این نکته را در نظر بگیرید که بلیط سیستمی قابلیت کنسلی و استرداد داشته در حالی که بلیط های چارتری را در اکثر موارد نمی توانید کنسل کنید و یا با جریمه هایی بسیار سنگین امکان دارد.
بلیط هواپیما چارتر

فرودگاه عدنان مندرس ازمیر (Adnan Menderes Airport)

فرودگاه عدنان مندرس در 18 کیلومتری جنوب مرکز ازمیر قرار گرفته که نام آن به عدنان مِندرس، نخست وزیر سابق ترکیه مربوط می شود. این فرودگاه در سال 1987 به بهره برداری رسید. در سال 2006 ترمینال جدید پروازهای خارجی این فرودگاه افتتاح شد. بر اساس آمارها فرودگاه عدنان مندرس از لحاظ حجم مسافر در رده پنجم و از لحاظ حمل بار در رده چهارم کشور ترکیه قرار دارد.

مسیرهای پروازی از فرودگاه ازمیر

شما می توانید از فرودگاه ازمیر به مسیرهای: آدانا، آنکارا، آنتالیا، تور بدروم، دیاربکر، الازیغ، حاتای، استانبول، قونیه، ماردین، سامسون، ترابزون، آلبورگ، بارسلونا، بلفاست، برگامو، بیلبائو، بیلاند، بوردو، برست، کپنهاگ، سورک، دوبلین، لیون، مادرید، مارسی، نانتس، پال د مالورکا، پاریس، شانون، تل آویو، تولوز، منیز، ورونا، زاراگوزا، آمستردام، آتن، برلین، ارجان قبرس، فرانکورت، هانوور، لندن، مونستر، مونیخ، نورنبرگ، اسلو، استکهلم، اشتوتگارت، وین، زوریخ و تهران سفر کنید.

مسیرهای اصلی پرواز به ازمیر

پرواز چارتری ایرلاین اطلس گلوبال در فرودگاه عدنان مندرس ازمیر فرود می آید. اطلس گلوبال، ترکیش ایرلانز، ایران ایر، هواپیمایی قشم، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی ماهان، پگاسوس ایرلاینز برخی از ایرلاین های محبوب مسیر ازمیر به تهران هستند. مسیرهای اصلی پرواز به ازمیر از شهر تهران بوده، اما امکان دارد به صورت مقطعی از برخی شهرهای بزرگ کشور نیز پرواز مستقیم به ازمیر وجود داشته باشد.

ترانسفر از فرودگاه عدنان به شهر ازمیر

پرواز به ازمیر به فرودگاه عدنان مندرس صورت می گیرید. برای رفتن به مرکز شهر علاوه بر استفاده از اتومبیل شخصی و تاکسی می توانید با استفاده از اتوبوس های واحد شهرداری اسهات (Eshot) ازمیر، خطوط اتوبوسرانی شرکت خدمات هوایی هاواش (Havas) و خطوط ریلی ایزبان (Izban) به شهر ازمیر دسترسی داشته باشید. همچنین اگر برای سفرتان از آژانس گردشگری تور تهیه کنید، هماهنگی های لازم برای ترانسفر رفت و برگشت شما توسط آژانس تقبل می شود.

قوانین و مقررات برای کنسلی و تغییر تاریخ

قوانین مربوط به تغییر تاریخ و کنسلی بلیط بر اساس بخشنامه های ارائه شده توسط خطوط هواپیمایی می باشند که در زمان رزرو بلیط در قسمت قوانین بلیط ذکر می شوند.

سایر خدمات مسافرتی ازمیر

با توجه به وجود سایت های متعدد شما می توانید به غیر از رزرو آنلاین بلیط هواپیما به ازمیر، هتل خود را از طریق سایت رزرو کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با شهر ازمیر، راهنمای سفر و مقالات معرفی متعددی در سایت های گردشگری موجود هستند.




:: برچسب‌ها: تور ازمیر , قیمت تور ازمیر , تور ازمیر ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: