تور لوکس هند
نوشته شده توسط : آرزو آخوندزاده

دروازه هند و تور هند:

بدون شک یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بمبئی دروازه هند می باشد که امروزه به سمبل و نماد این شهر تبدیل شده است. این بنای عظیم و باشکوه در سال 1924 به مناسبت بازدیدِ شاه جرج پنجم و ملکه ماری از بمبئی ساخته شده و جالب است بدانید که این دروازه آخرین جایی بود که ارتش و سربازان انگلیسی از هند خارج شدند و نقطه پایانی بر استعمار طولانی و حضور انگلیسی ها در هند قرار دادند. این دروازه به گونه ای ساخته شده که وقتی مسافران با قایق به سمت بندر بمبئی می آیند اولین چیزی که می بینند همین دروازه است. به همین دلیل هم این بنا به دروازه هند مشهور شده و امروزه دروازه هند یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری بمبئی بوده و بسیاری از توریست ها که با تورهند به این شهر سفر کنند، بمبئی گردی را از این نقطه شروع می کنند.

جاذبه های هند

بمبئی در هندوستان:

شهر بمبئی یا مومبای یکی از بزرگ ترین و مهم ترین شهرهای کشور هند می باشد و سالانه میلیون ها نفر را به سمت خود می کشاند. صنعت سینمایی مشهور و پرطرفدار بالیوود در شهر بمبئی مستقر هستند و بسیاری از فیلم های هندی هم در خیابان های این شهر فیلمبرداری می شوند. علاوه بر این بناها و جاذبه های تاریخی و گردشگری و همین طور غذاهای خوشمزه و لذیذ هندی این شهر را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده و از طرفی نزدیک بودن بمبئی به شهر ساحلی و توریستی گوا هم باعث شده تا مسافران زیادی با استفاده از تورهند می توانند به این شهر زیبا سفر کنند.

تورهند و معبد آکشاردام:

معبد آکشاردام یکی از بزرگ ترین و شگفت انگیزترین اماکن دیدنی هند محسوب می شود. این معبد طلایی، مزین به تکنولوژی و معماری مدرن بوده که ساخت آن در سال 2005 و توسط معماران و کارگران هندی، تکمیل شده است. این بنا هم اکنون یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی هند است. اگر در تورهند به دهلی نو، پایتخت این کشور تاریخی سفر کنید، علاوه بر بازید معبد آکشاردام، از قلعه سرخ، دروازه دهلی نو یا مقبره ماهاتا گاندی می توانید دیدن کنید.

معبد آکشاردام

خصوصیات و نحوه برخورد مردم هند:

هندی ها روش خاصی برای سلام و احوالپرسی یا خداحافظی با دیگر افراد دارند. مانند دیگر کشورها و ملت ها که سنت و رفتار خاصی برای سلام کردن دارند، خصوصیات اخلاقی مردم هند هم آداب خاصی در این مورد دارد. هندی ها برای سلام کردن دو کف دست خود را بر روی هم می گذارند و دستانشان را روبروی صورت قرار می دهند. سپس کمی صورت خود را به جلو خم نموده و همزمان با این حرکت کلمه ناماسته را بیان می کنند. ناماسته (Namaste ) یا ناماسکار (Namaskar ) به زبان هندی، به معنی سلام و خداحافظی است و در کل برای خوشامد گویی و دعا برای اشخاص به کار می رود. اگر گردشگران وارد خانه های مردم هند شوند، متوجه خواهند شد که در خانه هایشان شمع و چراغ بسیاری وجود دارد. همچنین از آداب و رسوم یا خصوصیات اخلاقی مردم هند این است که هر صبح و شب چراغ و شمعی را در خانه خود روشن می کنند. مردم هند هنگام ورود به اماکن مذهبی کفش های خود را از پا در می آورند. مردم هند همچنین هنگام انجام بعضی از مراسم های مذهبی مانند مراسم پوجا سر خود را با پارچه ای بلند همانند عمامه پوشش می دهد.

تورهند و قلعه آگرا:

آگرا فورت یا قلعه آگرا معروف ترین بنای اگرا بعد از تاج محل بوده که در مرکز آن قرار گرفته است حتی می توان از آگرا فورت به تاج محل نگاهی انداخت این مکان اقامت گاه اصلی پادشاهی مغول تا سال 1638 بود. آن هم در زمانی که پایتخت هند از آگرا به دهلی انتقال پیدا کرد. این مجموعه گردشگران را یاد قلعه های جیپور می اندازد. توریستان خارجی که با تورهند و دیگر روش ها به این مکان می آیند باید 7 دلار بابت بازدید از این مکان پرداخت کنند که در مقایسه با دیگر مقبره ها، قلعه ها و فورت ها در آسیا مقدار کمی است این قلعه یکی از قدیمی ترین قلعه های ساخت مغولان در هند می باشد که در زمان پادشاهی اکبر شاه در 1565 به عنوان دژی نظامی ساخته شده است. با این وجود پس از مرگ او، کاربری قلعه تغییر پیدا کرد و به مکان زندگی جانشینان اکبر شاه مانند شاه جهان مبدل شد. از جاذبه ها و بخش های دیدنی درون این قلعه می توان به شیشه محل (کاخ آیینه)، دیوان عام (سالن انتظار عموم) و دیوان خاص (محل ملاقات های خصوصی شاه) اشاره داشت، برای ورود به این قلعه باید از دروازه عمار سینگ وارد قلعه سرخ آگرا شد.

قلعه آگرا

ویژگی های کشور هندوستان:

پرچم ملی کشور هند دارای سه رنگ افقی، از بالا به پایین، زعفرانی، سفید و سبز است. در وسط این پرچم گردونه ای با بیست و چهار پره به رنگ سرمه ای وجود دارد. رنگ زعفرانی سمبل شجاعت، دلیری، وارستگی و فداکاری، رنگ سفید بیان گر خلوص و حقیقت و رنگ سبز به معنای ایمان، اعتقاد، باروری و حاصل خیزی هستند. گردونه پرچم که به آن دارما چاکرا می گویند، نمادی باستانی در آیین بوداست که توسط آشوکا پادشاه قدرت مند قرن چهارم قبل از میلاد به عنوان گردونه قانون استفاده شده است. غذاهای معروف هند: پسنده، کورما، نرگسی کوفته، مرغ باخانی، کاچوری، دالموت، جلبی، کولفی، مخلوط بمبئی، کتی پیچ، مومو، پاپری چات، راسمالای، ساگ، گلاب جامون، روغن جوش، بنجاری گوشت، مرغ کاری، پان پراک، بریانی حیدرآبادی، ایدلی، سمبر، ویندالو، دوپیازه، شله، لال مانس، مرغ تنوری، چیکن تکه مصالح، پاکوره، دوسا، باپا اولو هستند.

جاذبه های گردشگری کشور هندوستان

کشور هندوستان جایگاه فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلفی است. این سرزمین دارای تاریخ بسیار طولانی است و در دوره های مختلف حکومتهای گوناگونی بر این کشورهای حکمرانی کردهاند و هر کدام از آنها یادگاری را از خود به جای گذاشته اند. این ساختمان ها نه تنها از نظر تاریخی دارای اهمیت هستند که از نظر هنری زیبایی های خاص خود را دارند و کسانی که از این بنا ها دیدن کردهاند لذت بسیار زیادی را برده اند. یکی از این ساختمان ها که یادگاری از یک عشق می باشد ساختمان معروف تاج محل است که در میان گردشگران مختلف جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است. هند دارای تاریخ بسیار طولانی می باشد و همین مطلب باعث شده که کشور هندوستان رنگین کمانی از فرهنگ ها و سنتهای گوناگون می باشد. همین آیین ها و جشنواره ها تعداد زیادی گردشگر را به سوی سرزمین هندوستان کشانده است جشنواره هایی که بیشتر جنبه دینی دارد اما به خاطر زیبایی هایی که دارند.

شما می توانید با مراجعه به سایت ما از معروف ترین و بهترین سوغاتی های هند و جاذبه های هند و اماکن اقامتی ارزان هند دیدن فرمایید.





:: برچسب‌ها: تور هند, قیمت تور هند, تور هند ارزان,ویزای هند,بلیط هواپیما هند ,
:: بازدید از این مطلب : 736
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: